تاسیسات ساختمان چیست؟ شرکت تاسیسات مردانی | معماری نواز

همچنین بر خلاف آن تاسیسات سرمایشی با حذف کردن‌گرما از هوا باعث سرد شدن آن مکان می شوند. لیست زیر شامل بخش های مختلف تاسیسات ساختمانی مکانیکی میباشد که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم. در حقیقت تاسیسات ساختمانی ، اجزای حیاتی یک ساختمان می باشند که مربوط به شرایط دیداری، حرارتی، شنیداری و بهداشتی میشوند. از خانه های گلی گرفته تا آسمان خراش های امروزی به تاسیسات ساختمانی نیاز دارند. تأسیسات سرمایشی متداول نیز به طورمعمول مواردی مثل کولرآبی معمولی یا هوشمند، انواع کولرگازی و اسپیلت هستند و در برخی ساختمان های بزرگ و اداری از مواردی مثل هواساز و فن هم استفاده می شود.

سیستم فرعی دیگری در حیطه آب و فاضلاب در ساختمان قرار دارد که هدفش تامین آب گرم مورد تیاز تجهیزات است و از دیگ بخار یا گرم کن استفاده می کند. همانطور که اشاره شد هدف تاسیسات بهداشتی و لوله‌کشی استفاده از آب آشامیدنی و خروج آب‌های اضافی است. لوله‌کشی باید در تاسیسات بهداشتی باید باید قوی و با دوام باشد، که نتیجه آن عمر تاسیسات ساختمانی نیز افزایش پیدا می‌کند. جنس لوله‌ها از فولاد، مس، برنج، پلاستیک و سایر مواد غیرسمی ساخته می‌شوند.

4# ژنراتور برق و UPS از تاسیسات الکتریکی ساختمان

ساختمان های مسکونی، تجاری با لوله کشی زیاد و مصرف گاز تا 120 متر مکعب در ساعت فشار 0/14 کیلوگرم بر سانتی متر مربع معادل 2Psi و تأسیسات صنعتی فشار تا 4/2 کیلوگرم بر سانتی متر مربع معادل 60Psi استفاده می شود. برای سیستم لوله کشی تعیین مقدار مصرف گاز، دورترین مسیر لوله ، ارزش حرارتی و قطر لوله از مهمترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود. جنس لوله های استفاده شده در سیستم گازرسانی باید از فولاد سیاه بوه و کلیه مشخصات لوله ها از نظر ساخت، ابعاد، وزن و آزمایش ها باید با استاندارد ملی 3360 مطابقت داشته باشد. اجرای لوله کشی گاز بر دو نوع توکار از اتصالات جوشی فولادی و بدون درز طبق استاندارد 3076 و روکار اتصالات جوشی درز دار jis طبق استاندارد B2311 شرکت ملی گاز می باشد.

تاسیسات ساختمان چیست؟ شرکت تاسیسات مردانی | معماری نواز قبل از آغاز به کار باید طراحی و نقشه لوله کشی گاز رسانی بر روی کاغذ پیاده شده و تجهیزات گاز سایت تاسیسات مکانیکی رسانی آماده شوند. از مهمترین اجزای تاسیسات بهداشتی ساختمان می توان به لوله، فیتینگ، شیر، نگهدارنده و لوازم بهداشتی اشاره کرد. اگر می خواهید مبحث بازسازی لوله کشی را مطالعه کنید، روی لینک مطلب بزنید.

  • این سیستم در زمان احساس دود یا آتش از طریق تولید صدا به ساکنین هشدار می دهد.
  • پمپ انتخابی باید توان و قدرت مشخصی داشته باشد تا بتواند نیازهای آبنما را رفع کند.
  • بهتر است بدانید، نوع نصب و اجرای هر یک از این ابزارها نیز به متراژ ساختمان و تعداد طبقات آن بستگی دارد.
  • به این صورت که سیستم های برق ساختمان شامل منبع تغذیه و توزیع و سیستم های اطلاعاتی و مخابراتی و سیستم های کنترل و سیستم های امنیتی و دسترسی و سیستم های تشخیص و زنگ خطر و روشنایی داخلی و خارجی می باشد.
  • سیستم تشخیص حریق از سنسورهایی ساخته شده که در محفظه پلاستیکی و اغلب در سقف اتاق های ساختمان نصب می شوند.
این رایزرها به صورت لوله های بالا رونده و حاوی آب، از ورودی درب ساختمان تا طبقات بالا نصب می شود. این سیستم با باز کردن شیر ورودی به جعبه آتش نشانی و متصل کردن نازل به سر لوله جریان آب در رایزر شروع به کار می کند. این تاسیسات امنیت ساکنین را فراهم کرده و عدم نصب آن موجب خسارت زیادی می گردد. سیستم گاز رسانی ساختمان وظیفه حمل و نقل گاز شهری و توزیع آن در ساختمان را بر عهده دارد. لوله کشی رابط، رگلاتور و کنتور از اصلی ترین تجهیزات سیستم گاز رسانی هستند. در واقع رگلاتور شروع کننده لوله کشی گاز بوده و در انتهای سیستم میز شیرهای مصرفی قرار دارد.

عوارض باد کولر آبی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار