درایو دیسک سخت ویکی پدیا، دانشنامهٔ آزاد

البته نا گفته نماند این نوع از هاردها از قیمت بسیار بیشتری به نسبت هاردهای HDD برخوردار می باشند اما در عوض کارایی فوق العاده بهتری را نیز از خود نشان می دهند. هارد های Portable نوع دیگری از حافظه می باشند که می توان آن را از طریق USB به سیستم وصل کرد. معمولاً برای ذخیره فیلم ها و محتوایی که کیفیت HD را دارا می باشند از این نوع حافظه استفاده می کنند، چرا که می تواند به بهترین شکل ممکن داده ها و فایل های پشتیبان را ذخیره و نگه داری کند. پلتر چیست؟ هارد دیسک ها یک یا چند دیسک گردان دارند که به یک موتور وصل است.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال Purple 1TB 64MB Buffer

روی بورد، پردازش ها انجام می‌شود و اطلاعات به VCM ارسال می‌شود و VCM هد را به نقطه‌ای که باید، می‌برد. صفحات از مواد غیر مغناطیسی مثل آلومینیوم و شیشه ساخته شده‌اند و با یک لایه بسیار نازک مغناطیسی پوشانده شده‌اند. دیسکهای قدیمی ازاکسید آهن۳ به عنوان ماده مغناطیس‌کننده استفاده شده در حالیکه در دیسکهای امروزی از آلیاژهای کبالت استفاده می‌شود. لطفا ایمیل و مشخصات خود را کامل کنید تا در صورت موجود شدن کالا سریعا شما را مطلع سازیم.

هارد دیسک را حافظه ی دائمی می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت (HDD) نوشته می شود. هارد دیسک داخلی (Hard Drive Disk) یکی از انواع حافظه های ذخیره سازی می باشد. اگر به فضای ذخیره سازی با ظرفیت بالا نیاز دارید ، خرید هارد نوع SATA توصیه می شود. به عنوان مثال ، قیمت Western Digital 1 TB HDD کم تر از 50 دلار است. هزینه هاردهای SSD با همان اندازه برای یک مارک تجاری نزدیک به 200 دلار است.

مینی لپ تاپ تا 10 تومن

هارد دیسک یا HDD (Hard Disk Drive) را می‌توان بزرگترین قطعه سخت‌افزاری در کامپیوتر دانست که وظیفه ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد. با وجود ظهور SSD هنوز هم به دلیل ارزان‌تر بودن هاردها، این تجهیزات ذخیره‌سازی از محبوبیت بالایی به خصوص برای ذخیره حجم بالای اطلاعات برخوردار هستند. اکنون که در مورد انواع هارد دیسک و ویژگی های آنها مطلع هستید، می توانید یک تصمیم گیری آگاهانه انجام دهید. در انتخاب هارد خود، به میزان فضای مورد نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید توجه کنید.

منظور از SSD NVMe چیست و چه تفاوتی با نمونه‌های SATA دارد؟

حال خواه به دنبال هارد دیسکی برای نیازهای گیمینگ خود هستید، یا دوست دارید که فایل‌های رسانه‌ای خود را در آن ذخیره‌سازی کنید، با انتخاب این گزینه‌ها می‌توانید به تمامی این نیازها پاسخ دهید. هارد دیسک‌ها قیمت کمتری نسبت به تمام ابزارهای ذخیره‌سازی دیگر دارند و شما می‌توانید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی داشته باشید. انواع هارد دیسک لپ تاپ بر اساس تکنولوژی به کار رفته در آن متفاوت است اما انواع HDD و SSD و m2 ssd را می‌توان در لپ تاپ ها استفاده کرد.

  • برای ذخیره سازی های حرفه‌ای یعنی 24 ساعته روشن باشد، تعداد کاربران و تعداد مراجعه به هارد برای ذخیره و خواندن دیتا زیاد باشد، مثل سرورهای لوکالِ بیزینس های داخلی.
  • سرعت درایوهای NVMe می‌تواند به سرعت رابط 32 گیگابایت در ثانیه با توان خروجی 3.9 گیگابایت در ثانیه برسد.
  • کارایی بالا با وجود فلش مموری و RPM بالا از مزایای آن است و بی‌رقیب در بین بهترین هاردهای دسکتاپ است.
  • صفحات از مواد غیر مغناطیسی مثل آلومینیوم و شیشه ساخته شده‌اند و با یک لایه بسیار نازک مغناطیسی پوشانده شده‌اند.
  • به مجموعه‌ای از بلوک‌ها که حاوی داده هستند، یک تراشه حافظه گفته می‌شود.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار