آموزش تصویری و قدم به قدم آرایش ساده صورت در منزل و ارایش چشم رزبان-زیبایی

پس از انتخاب سایه مناسب ، برنزر خود را از پیشانی شروع کنید، برنزر را در امتداد گونه‌های خود بکشید، سپس آن را به سمت خط چانه بکشید، تا به طرف چانه خود برسید. حالا چگونه آن را انتخاب می‌کنید؟ رنگ لایه اولیه را روی چانه خود امتحان کنید. اگر بعد از زدن آن روی چانه کاملاً محو شود بدون هیچ آثاری از مخلوط رنگ شما رنگ مناسب خود را یافته‌اید. این ممکن است کمی نیاز به سعی و خطا داشته باشد ولی وقت گذاشتن برای انتخاب صحیح رنگ سایه مناسب بسیار حیاتی است. حالا که پوستتان را به خوبی مرطوب کرده‌اید، صورت خود را با پرایمر آماده کنید. چه در نظر داشته باشید که یک لایه آرایش سبک ابتدایی انجام دهید و چه قصد انجام یک آرایش کامل برای کل صورتتان داشته باشید پرایمر یک قدم اولیه‌ی مهم است.

ابتدا صورت خود را با یک شوینده مخصوص صورت بشویید و با آب سرد بشویید تا اثرات آرایش قبلی و پف کردگی کاملا از بین برود. سپس صورت خود را با ریش تراش یا تیغ مناسب ابرو بتراشید تا پراکندگی موهای زائد اثر کرم پودر یا پنکیک را روی پوست ناخوشایند نکند. اینکه کدام خط چشم بهتر است، بسته به سلیقه شما و میزان مهارت شما دارد. خط چشم مویی در بین خط چشم‌ها زیبایی خاصی دارد ولی نیاز به مهارت دارد.

برای کشیدن ابروها می‌توانید از مداد، سایه ابرو، پماد ابرو، ژل ابرو و ماژیک ابرو استفاده کنید. هر ابزاری را که برای این کار انتخاب کردید، توجه داشته باشید که باید به رنگ طبیعی موهای‌تان نزدیک باشد. معمولا باید رنگی را انتخاب کنید که یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی موهای‌تان باشد؛ اما اگر موهای بلوندی دارید، برای رنگ ابرو یک درجه تیره‌تر از موها در نظر بگیرید که ابرو بهتر خودش را نشان دهد. در این مرحله از ترتیب صحیح آرایش صورت بعد از اینکه کرم زدن به پایان رسید و پوست کاملا یکدست و یک رنگ شد، باید به صورت تان فرم بدهید و با سایه روشن کمی خطای دید ایجاد کنید. هایلایتر کرمی یا پودری بخش های عمیق تر پوست را روشن کرده و ظاهر بهتر و جذاب تری به فرم صورت می دهد.

  • در صورت لزوم برای برداشتن اضافه های ریمل از روی قلم قبل از زدن آن به روی مژه ها از دستمال استفاده کنید.
  • علاوه بر این، برای جلوگیری از بسته شدن منافذ پوست توسط مواد آرایشی و همچنین پیشگیری از جوش و التهاب، حتما باید آرایش خود را پاک کنید.
  • اگر علاقه زیادی به رژهای تیره دارید بقیه آرایشتان را ملایم انجام دهید یعنی از سایه‌های تیره در آرایشتان استفاده نکنید.

بهترین حالت خوابیدن، خوابیدن به پشت است زیرا از چین و چروک صورت جلوگیری می‌کند. ممکن است کار سختی به نظر برسد ولی بعد از کمی تمرین حتما عادت خواهید کرد. استفاده از لاک‌های زرق و برق دار برای همه ناخن‌ها نه‌تنها جلب توجه نمی‌کند بلکه می‌تواند برای افراد زننده هم به نظر برسد. برای بهتر انجام دادن آرایش خود ما برای شما چند ویدیوی آموزشی نیز در اینجا قرار می‌دهیم تا هر چه بهتر بتوانید آرایش ملایم خود را انجام دهید. فر مژه را در قسمت پایه مژه های بالایی خود قرار دهید، مراقب باشید که هیچ گونه تماسی با پوست حساس اطراف پلک خود نداشته باشد. ریمل را می‌توانید در رنگ‌های مختلف پیدا کنید، اما رنگ های سیاه و قهوه ای رایج ترین هستند.

می‌توانید از رژ لب با رنگ مورد نظر یا از لیپ گلاس با کمک قلموی مخصوص استفاده کنید. برای اینکه لب‌های شما ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد، رنگ‌های طبیعی و مشابه رنگ طبیعی لب را انتخاب کنید. اگر دوست دارید رژلب در صورت‌تان به وضوح دیده شود، رنگ‌های روشن‌تر مجله خبری میکاپ یا تیره‌تر را با توجه به رنگ پوست انتخاب کنید. اگر خط چشم خراب شد صبر کنید کمی خشک شود بعد با استفاده از گوش پاک کن آنرا پاک کنید ، پلكتان را هم بزنید تا خط چشم خشک شود . از مات کننده ای یک یا دو درجه روشن تر از رنگ کرم پودر تان استفاده کنید.

قدم ششم: آرایش لب‌ها

قبل از استفاده از کانسیلر متمایل به زرد از کرم پودر متناسب با پوستتان استفاده کنید. شروع به زدن برق لب از وسط لب های خود کنید و این کار را در طول دهان خود ادامه دهید. سعی کنید از کشیدن هرگونه براق بالای خط طبیعی لب خودداری کنید و لب های خود را به آرامی صاف کنید تا اطمینان حاصل شود که لب شما به تمام قسمت ها و گوشه های لب شما می‌رسد.

کانسیلر را باید دودرجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید. اگر زیر چشمان شما سیاه و گود افتاده است، تنها کانسیلر است که به داد شما می‌رسد. حواستان باشد که رنگ فونداسیون شما به رنگ پوستتان نزدیک باشد و با آن اختلاف فاحشی نداشته باشد. در این مرحله به جای فونداسیون می‌تواند از کرم مرطوب‌کنندۀ رنگی یا بی بی کرم (نوعی کرم است که ترکیبی از پرایمر، ضدآفتاب، کرم‌پودر و کانسیلر است) استفاده کنید.

آرایش چشم

استفاده از کانسیلر و کانتور یکی از جذاب ترین ترفندهای آموزش کامل آرایش صورت دخترانه است و جزو لوازم آرایشی جدید می‌باشد. که امروزه استفاده از آنها زیاد شده ولی هر کسی طرز صحیح استفاده از آن را نمی داند؛ خیلی‌ها این سوال برایشان پیش می آید که آیا کانسیلر همان کانتور است. ریمل خود را به صورت رفت و برگشتی چند بار روی یک‌ مژۀ خود بمالید. وقتی از نتیجه راضی شدید و خواستید به سراغ چشم دومتان بروید، دوباره ریمل را داخل جعبه بزنید و چشم دوم را شروع کنید.

آرایش کردن روی میکاپ قبلی یکی از اشتباهات رایج خیلی از خانم هاست و باعث می شود نتیجه جالبی از آرایش نگیرند. اگر می خواهید بعد از آرایش کاملا چهره ای شاداب و جذاب داشته باشید و به عبارتی آرایش روی پوست تان بخوابد باید پوست را کاملا پاکیزه کنید. البته این کار مزایای دیگری هم برایتان دارد مثلا از شر جوش و التهاب پوستی و منافذ باز پوست راحت می شوید.

کرم پودر مایع را می‌توانید با نوک انگشتان خود پخش کنید. ولی در نظر داشته باشید که این کار، پوست را در معرض باکتری‌های بیشتری قرار می‌دهد. دنیای آرایش دنیای وسیعی از ترفندهاست که با استفاده از آن می توان نواقص چهره خود را پوشانید و بر زیبایی چهره افزود. هنگام آرایش کردن باید نکاتی را رعایت کنید که علاوه بر زیبایی چهره را طبیعی نشان دهد چرا که اگر آرایش به طور صحیحی صورت نگیرد، صورت و آرایش مصنوعی به نظر می رسد.

آرایش پلک – آموزش آرایش صورت