بررسی HMI، SCADA و PLCتفاوت ها، آنچه انجام می دهند و چگونه با هم کار می کنند؟

می‌توان یک PLC را به یک PLC دیگر و همچنین به یک کامپیوتر متصل کرد. ما نمی‌توانیم رک IO محلی پردازنده را برای بیش از یک شاسی تقسیم کنیم. سلام، در PLC S7-200 خروجی دیجیتال به طور دائم فعال باقی مانده است. دلیل چیست؟ این خروجی باید در زاویه خاصی از انکودر به طور لحظه ای فعال و قطع شود. نسخه پشتیبان تهیه برنامه را به روز و با خیال راحت و دور از رطوبت زیاد، دمای نامناسب و یا قرار گرفتن در معرض EMI یا RFI نگه دارید. تا این اطمینان کسب شود که آن ها همیشه قابل استفاده خواهند بود.

  • واژه plc خلاصه شده کلمه Programmable Logic Controller است که به زبان فارسی به نام نوعی کنترل گر منطقی برنامه پذیر شناخته می شود.
  • نشانگر وضعیت LED، نشان دهنده این است که آیا مدار منطقی ماژول خروجی از پردازنده فرمان روشن شدن را دریافت کرده است.
  • قسمت بعدی و کناری بخش کارت حافظه می باشد که اطلاعات برنامه شما را ذخیره می کند و پی ال سی می تواند مقادیرذخیره شده را از روی کارت حافظه برای شما بخواند.
  • اگر از طریق بلوتوث به تلویزیون خود متصل هستید، می توانید از HMI (تبلت یا گوشی هوشمند) برای کنترل آن استفاده کنید.
علاوه بر این، یکی از کانال‌های رابط ماژول می‌تواند معیوب باشد. در صورت تعویض یک ماژول، کاربر باید اطمینان حاصل کند ماژول جایگزینی که در حال نصب است، درست انتخاب شود. بعضی از سیستم‌های I/O در حالی که به برق وصل است اجازه تعویض ماژول‌ها را می‌دهند، اما بعضی دیگر ممکن است نیاز به قطع برق داشته باشند.

دانستیم که پی ال سی نوعی کامپیوتر کنترل کننده است که از طریق برنامه ای که توسط کاربر نوشته شده است، به کنترل دستگاه های صنعتی، خط تولید صنایع مختلف، کنترل فرمان مدار و…می پردازد. کسانی که نیازمند تهیه پی ال سی plc هستند، می توانند برای خرید آن به شرکت اتوماسیون صنعتی راک کنترل ( صنعت سازان کوشا آفرین ) مراجعه کنند. شرکت اتوماسیون صنعتی راک کنترل انواع پی ال سی plc را از برندهای مختلف با کیفیت اصلی به فروش می رسانند. در واقع PLC ها از ماژول هایی به نام ماژول ورودی آنالوگ و ماژول خروجی و ماژول ارتباطی تشکیل شده اند. البته هر کدام از ماژول هایی که نام بردیم به دسته های متفاوت تقسیم بندی می شوند.

در فرایند های صنعتی استفاده از PLC نسبت به مدارات رله‌ای هزینه plc زیمنس کمتری دارد . PLC های اولیه ، اغلب در صنعت خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. Modicon در واقع مخفف ، Modular Digital Controller به معنای کنترلر دیجیتال ماژولار است . ریل زیمنس DIN به روشی مشابه کار می کند با این تفاوت که به جای گیره در قسمت پایین پیچ می شود.

بنابراین هنگام قرار دادن یا خارج کردن یک ماژول، برق باید قطع شود. صفحه پشتی یک بخش شاسی و یک PCB بزرگ است؛ که از گذرگاه آدرس، گذرگاه داده سیستم، گذرگاه برق و کانکتورها تشکیل می‌شود. و همچنین در این دوره با انواع تاچ پنل های صنعتی همچون hmi دلتا ، زیمنس ، کینکو آشنا می شود و به صورت عملی با آن ها کار خواهید کرد . این زبان ها شامل زبان برنامه نویسی ladder که مهم ترین و جامع ترین آن هاست و سایر زبان های برنامه نویسی همانند stl و st و … می باشد .

بررسی HMI، SCADA و PLCتفاوت ها، آنچه انجام می دهند و چگونه با هم کار می کنند؟

خروجی های فیزیکی شامل راه اندازی موتورها ، روشن کردن چراغ ، تخلیه سوپاپ ، گرم کردن یا پمپاژ است. خروجی های بصری به دستگاه هایی مانند چاپگرها ، پروژکتورها ، GPS یا نمایشگرها ارسال می شوند. کاربرد PLC به قدری وسیع است که می‌توان از آن در کنترل هر نوع دستگاه و ماشین یا سیستم‌های خط تولید نیز استفاده نمود. شرکت آسام با سالها تجربه و صدها مشتری از سراسر کشور در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات مربوط به تجهیزات صنعتی زیمنس را در سطح کشور بررسی و برطرف می کند.

شیر سوزنی مدل IV10 و شیر چند راهه مدل IV11

برای رفع این مشکلات، کنترل کننده منطقی برنامه پذیر طراحی و ساخته شد. Plc دارای استهلاک مکانیکی نیست و نیازی به سرویس و تعمیرات دوره ای ندارد. برای درک بهتر عملکرد سیستم plc در ابتدا چرخه آن را بصورت خلاصه بیان می کنیم. SCADA (اسکادا) مخفف عبارت Supervisory Control and Data Acquisition (نظارت بر کنترل و کسب داده) است. این سیستم در واقع یک سامانه کنترل صنعتی است که در آن یک سیستم رایانه‌ای کار نظارت (مانیتورینگ صنعتی) و کنترل فرآیندهای صنعتی را انجام می‌دهد. در حقیقت این سامانه ساز و کاری را فراهم می‌نماید که کنترل PLC و ثبت داده‌ها حتی از راه دور امکان پذیر باشد.

یک مثال از کاربرد PLC

در تعمیر PLC این را باید بدانیم که از باتری برای جلوگیری از نابودی برنامه PLC در حین قطع جریان برق استفاده می شود، و ولتاژ آن باید با مقادیر توصیه شده سازنده برابر باشد. ۶ – عیب یابی مدارات کنترل با PLC سریع و آسان است و معمولا PLC خود داراي برنامه عیب یابی می باشد . ۳ – PLC استهلاك مکانیکی ندارد بنابراین علاوه بر طول عمر بیشتر ، نیازي به سرویس و تعمیرات دوره اي ندارد . حال در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که plc چیست و چرا امروزه اینقدر پر طرفدار شده است . در این مقالع نحوه اتصال انکودر به plc s7-300 را به صورت کامل خواهید آموخت. مارش شاپ وارد کننده و تامین کننده قطعات و تجهیزات الکترونیک و الکترومکانیک از کشورهای خارجی در اسرع وقت با قیمت مناسب است.

کنترل بار چیست؟

عیب یابی این سیستم ها بسیار راحت است و خود مجهز به سیستم عیب یاب هستند. ذخیره نام، ایمیل و سایت توسط مرورگر برای ارسال دیدگاه در زمانی دیگر. PLC در اصل حاصل ایده‌های فردی به نام ریچارد دیک مورلی است.

فرمت سیگنال تفاوت اصلی بین سیگنال های آنالوگ و دیجیتال است. سیگنال های ورودی و خروجی آنالوگ یک مقدار متغیر هستند که بین یک محدوده مقدار خاص تغییر می کنند. در حالی که سیگنال های ورودی و خروجی دیجیتال از اصل باینری پیروی می کنند و یا روشن یا خاموش هستند. تولیدکنندگان مختلف همگی دارای اندازه های مختلف منبع تغذیه هستند و آنها رتبه بندی ها و مشخصاتی را که روی برچسب منبع تغذیه PLC خود درج می کنند و انتخاب می کنند. اگر برخی از اطلاعات روی برچسب موجود نباشد، ممکن است در برگه داده های سازنده قرار گیرد.