ترتیب صحیح آرایش صورت-زیبایی

۶ نکته و ترفند ساده برای آموزش یک آرایش ملایم صورت روزانه را از سرویس سبک زندگیدر مجله کوروش بخوانید. کافی است رژ لب مورد علاقه تان را به صورت رژ لب مات و مخملی بردارید و روی لب هایتان بزنید و در ده مرحله از آرایش ساده و شیک خود لذت ببرید. اگر تا به حال آرایش نکرده اید و قصد انجام آن را دارید، این قسمت از سایت عشق آرایش را بخوانید و پس از انجام این مراحل عالی به نظر خواهید رسید. کاری که باید انجام دهید این است که آرایش طبیعی و آرایشی داشته باشید که روی صورت شما مصنوعی به نظر نرسد. برای این کار باید آرایشی را انتخاب کنید که هم در روز و هم در شب بتوانید از آن استفاده کنید و بتواند صورت شما را اصلاح کند و زیبایی آن را افزایش دهد.

۱-      قبل از هرچیز کرم پودر بزنید

اما واقعیت این است که آموزش آرایش صورت به همان راحتی که همیشه فکر می‌کردید، نیست. دنیای آرایش ترفندها و باید و نبایدهای بسیاری دارد که اگر رعایت نکنید، آرایش اثر معکوسی بر زیبایی و جذابیت شما خواهد داشت. از فرم صورت و رنگ پوست گرفته تا رنگ موها و چشم‌تان، همه و همه در انتخاب ابزار آرایشی و آموزش آرایش صورت شما موثر هستند. خب در این مرحله از ترتیب صحیح آرایش صورت، آرایش پایه انجام شده و حالا باید به سراغ رنگ و لعاب اصلی آرایش بروید. رژگونه معمولا با توجه به رنگ پوست و نوع آرایش مشخص می شود.

همانقدر که پاک کردن صورت پیش از آرایش مهم است، شستشوی آن در پایان روز هم اهمیت دارد. خوابیدن با پوست مملو از آرایش موجب می شود که منافذ پوست بسته شده و تنفس پوستی به خوبی انجام نشود. در نتیجه پس از مدتی پوست با انواع عوارض مانند چین و چروک، لک و جوشهای چرکی و زیر پوستی درگیر خواهد شد. با استفاده از پرایمر و بالم لب باید لب‌های خود را نرم و یکدست کنید. این کار باعث می‌شود که رژلب روی لب‌های شما مدت بیشتری دوام داشته باشد و زنده‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، پرایمر و بالم لب باعث می‌شود که لب‌هایتان نرم‌تر باشند.

نحوه انتخاب سایه مناسب برنز کننده:

می توانید خط چشم را پایین چشم هم بکشید و این بستگی به سبک آرایش دارد. رژ گونه پس از اتمام آرایش صورت شما و در آخرین مرحله انجام می شود چون به عنوان آخرین حرکت آرایشی به بقیه آرایش های صورت شما هارمونی (هماهنگی) می دهد. هر چه رژ گونه شما تیره تر باشد مصنوعی تر به نظر خواهد رسید. رژگونه چیزی است که شما نباید آنرا با چیز دیگری ترکیب کنید. فرم ژل و کرم رژ گونه ها ماندگاری بیشتری در طی روز دارند و ظاهری بشاش و با طراوت به صورت می دهد.

در این میکاپ، آرایش چشم و لب کاملاً با هم در ارتباط هستند و در واقع در صورت غلیظ بودن آرایش لب، آرایش چشم روشن و لایت انتخاب خواهد شد و برای آرایش لب ملایم نیز آرایش بیشتری برای چشم در نظر گرفته می­شود. با استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، نواحی گونه را تا خط گوش ها رژگونه بزنید. همیشه قبلا استفاده، فرچه به تکان دهید تا پودر اضافه آن برید و رژ گونه بیش از حد پررنگ نشود. هیچگاه در نواحی گیجگاه، چانه، بینی، یا پیشانی از رژ گونه استفاده نکنید، چون باعث می شود پوست ناهموار و ناجود دیده شود. معمولا روشن ترین رنگ به انتهای پلک و لبه ی ابروها زده می شود.

۲-     رژ گونه بزنید

کرم پودری که شما بر روی آن خواهید زد آن را یکنواخت و هموار خواهد کرد. در این بخش می توانید مدل های زیبا و جذاب انواع آرایش های صورت دخترانه و ملایم را مشاهده نمایید و با توجه به آنها انتخاب مناسبی داشته باشید. این سبک آرایشها اغلب به چهره کمرنگ و ملایم انجام می گیرد و در عین سادگی، زیبایی و جذابیت خاصی به چهره می بخشد. برای زیباتر دیده شدن آرایش لب‌ها می‌توانید قبل از استفاده از رژلب، لب خود را به کمک کرم ویتامین E کمی چرب کنید تا خشکی و پوسته پوسته شدن لب از بین برود. در صورتیکه می‌خواهید آرایش لبتان ماندگاری بیشتری داشته باشد می‌توانید قبل از انجام آرایش لب کمی پودر به لب‌های خود بزنید.

بعضی از خانم‌ها که ابروهای نازک و کم پشتی دارند برای اینکه ابروهای کشیده و پرپشتی داشته باشند از مدادها‌ی ابرو استفاده می‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه ابروهایتان غیرطبیعی به نظر نرسد، از سایه ابرو با قلم سرکج باریک استفاده کنید. همیشه این سوال برایمان پیش می‌آید که اول از کرم پودر استفاده کنیم یا از کانسیلر؟ برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر استفاده کنیم و بعد از کانسیلر. اغلب خانم‌ها از دهه دوم زندگی خود، ساعت‌ها برای آرایش صورت وقت خود را جلوی آینه می‌گذرانند و بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه خود نیز نمی‌رسند چون اکثرا نکات مهمی را در نحوه آرایش کردن رعایت نمی‌کنند.

  • هدف استفاده از خط چشم این است که خط مژه را پرتر جلوه بدهد.
  • در مجموع، نحوه استفاده از رنگ‌های تیره و روشن و سایه زدن چشم، به مدل سایه و فرم چشم و ظاهر نهایی که مد نظر دارید، بستگی دارد.
  • اگر رنگ پوست صورت‌تان با گردن و سایر اندام‌های بدن تفاوت زیادی داشته باشد، کاملا غیرطبیعی و ناخوشایند به نظر می‌رسد.
  • و یا اگر می‌خواهید ظاهر نهایی آرایش شما براق شود، از هایلایترهای مایع یا کرمی استفاده کنید.
  • مرحله بعدی پر کردن ابروهاست اما این مرحله برای همه ضروری نیست.

اگر می‌خواهید پوست و چشمان شما عالی و بی‌نقص برسد، استفاده از کانسیلر گزینۀ بسیار مناسبی است. کانتورینگ به بخش هایی از صورت عمق می دهد بنابراین عملکردش به نوعی برعکس هایلایتر است. برای بخش هایی از صورت که می خواهید عمیق تر به نظر برسد مثلا زیر گونه ها، اطراف پیشانی، زیر خط فک، اطراف بینی مجله خبری میکاپ را کانتوره کنید. اگر پیشانی بلندی دارید و این حالت برایتان ناخوشایند است می توانید با کانتوره کردن و اضافه کردن رنگ تیره به موها و اطراف پیشانی، صورتی بلندتر و باریک تر را به تصویر بکشید. برای پاک کردن آرایش می توانید از یک پد مرطوب یا پاک کننده های آرایشی و حتی روغن بچه استفاده کنید.

در صورتی که تمایل دارید میکاپ رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش آرایش صورت آموزشگاه دترلند شرکت کنید. برای سایه زدن می توانید از براش های مخصوص سایه چشم استفاده کنید. از محل رویش مژه‌ها شروع کنید و رنگ را به سمت اطراف پخش کنید. سایه را با کمک براش محو کنید تا حاشیه‌ی آن خط نیافتد و کاملا اطراف آن محو و یکدست شود.

به هنرجویان دوره آرایش صورت ، مدرک تخصصی فنی حرفه ای ترجمه شده و بین المللی اعطا خواهد شد. هنرسرا در کنار شماست تا با بالاترین کیفیت آموزشی ، شمارا برای ورود به بازار کار آماده نماید. کانتورینگ چهره شما را از بی حالی و یکنواختی در می آورد و سایه هایی در صورت ایجاد می کند. برای مخفی کردن جای جوش، زخم­ها و تیرگی زیر چشم می­ توانید از یک کانسیلر استفاده کنید.