عدم توجه به اکتشافات معدنی در ایران پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین | brassonline

عدم توجه به اکتشافات معدنی در ایران پایگاه خبری و تحلیلی فلزات‌آنلاین | brassonline فولاد یکی از بیشترین مواد تولید شده توسط انسان است و سالانه تقریباً بیش از ۱٫۶ میلیارد تن فولاد در سراسر جهان تولید می‌شود. سرمایه‌ای که در یک کشور به بخشR&D اختصاص داده می‌شود، نمایانگروضعیت صنعت، میزان رقابت صنعتی و میزان پیشرفت آن کشور است. بنابراین شرکتها با تأسیسواحدهایR&D به دنبال اهدافی همچون پرداخت هزینه کمتر، تولید بیشتر، محصولاتکارآمدتر و در نتیجه افزایش قیمت سهام خود هستند. سنگ های غیر “گرانیت” که از نظر سن گشناختی در گرو ههای رسوبی و یا دگرگونه قرار می گیرند در عرف معدنکاران دارای نامهای متعددی ازجمله تراورتن، مرمریت، چینی، کریستال و بسیاری نامهای دیگر می باشد.

۱۰ حوزه فناوری مورد نیاز صنایع معدنی

از آلیاژهای این گروه می‌توان به برنج کم سرب (با ۳۲٫۵ درصد روی، ۰٫۵ درصد سرب)، برنج پرسرب (با ۳۴ درصد روی، ۲ درصد سرب)، و برنج خوش‌تراش (با ۳۵٫۵ درصد روی، ۳ درصد سرب) اشاره کرد. از آنجا که روی ارزانتر از مس است، آلیاژهایی که درصد روی آنها بیشتر است ارزانتر هستند. این آلیاژها قابلیت ماشینکاری بهتر و استحکام بالاتری دارند، اما مقاومت خوردگی آنها پایین است و امکان ترک خوردگی فصلی در نقاط دارای تنش‌های پسماند در آنها وجود دارد.

افزایش ۱۹ درصدی تنوع مواد معدنی در ایران

به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، در این نشست، شایسته معاون طرح و برنامه و بودجه، اهداف و مزایای هوشمندس… از این محصول برای تولید گندله آهن، آهن اسفنجی، شمش وسایر محصولات استفاده می‌شود. از زمان احداث اولین کارخانه مدرن تولید کاشی در ایران بیش از نیم قرن می گذرد.

کمبود انرژی برق در کشور طی دو سه سال گذشته به یکی از معضل‌های بزرگ صنعت تبدیل شده است. به دلیل قیمت‌گذاری دولتی و نبود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در صنعت برق، متاسفانه این صنعت متناسب با نیاز و افزایش تقاضا، رشد نکرده و همین امر موجب شده است که در فصل‌های گرم سال همواره شاهد خاموشی‌های گسترده در کشور باشیم. بازار مصرف مقاطع طویل فولادی در کشور ما تحت تاثیر رکود در صنعت ساخت‌وساز قرار گرفته و مصرف این محصولات هر سال نسبت به سال گذشته کمتر می‌شود.

شرکت فولاد حامیران معتبر ترین مرکز خرید انواع فولاد و آهن آلات

در حال حاضر در شرکت فولاد آلیاژی ایران، در مجموع تعداد 432 گرید فولاد آلیاژی قابل تولید بوده و در صورت نیاز مشتریان گریدهای جدید بر اساس استانداردهای بین المللی و داخلی قابل طراحی و تولید می باشد. در دهه ی 40 شمسی، با سرمایه گذاری بخش خصوصی در اطراف شهر اهواز، یک واحد تولید فولاد از طریق ذوب کردن قراضه های آهنی و چند واحد نورد مقاطع ساختمانی تاسیس شد. پس از آن نیز دولت ایران مذاکراتی را با کشور شوروی برای تاسیس واحد ذوب آهن در ایران انجام داد و در سال 1344 قرار داد تاسیس ذوب آهن اصفهان بین ایران و شوروی بسته شد. به نظر می‌رسد یکی از دلایل افزایش اسپرد محصولات شرکت با شمش فولاد، افزایش تولید خودرو باشد و برنامه‌های افزایش تولید خودرو در سال‌های آینده می‌تواند منجر به بهبود اسپرد و رشد سودآوری شرکت شود. لازم به ذکر است که افزایش ظرفیت شرکت فولاژ و ورود ظرفیت‌های جدید تولیدی توسط شرکت‌های جهان فولاد سیرجان و فولاد سپيد فراب کوير در سال‌های آینده می‌تواند ریسک کاهش اسپرد محصولات شرکت را به همراه داشته باشد. به طور کلی فولاد کربنی و فولاد آلیاژی دو دسته‌ی ابتدایی از انواع فولادها هستند، فولادهای آلیاژی در جهان به طور تقریبی درصد از محصولات نهایی صنعت فولاد را در برمی‌گیرند؛ اما از منظر ارزش‌گذاری فرآورده نهایی، فولاد آلیاژی سهمی حدود 20 درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص می‌دهد.

  • قیمت آلومینیوم و سایر کامودیتی‌ها طی چند ماه اخیر هم‌زمان با آغاز جنگ روسیه و اوکراین از یک سو و افزایش نرخ بهره بانک‌های معتبر جهانی به منظور جلوگیری از رکود اقتصادی و کاهش نرخ تورم از سوی دیگر با نوسان همراه بوده است.
  • در این روش کلربا نقرهترکیب می‌شود و آن را از آلیاژ طلا و نقره‌ای که به دنبال قالگذاری با سرب پدید عرضه ی مس در بورس تخصصی آمده‌است، جدا می‌کنند.
  • شرکت سازنده این محصول را اولین گام به سمت تولید لباس‌های مقاوم در برابر بیماری می‌داند.
  • بهره بردار پیشرفته ترین واحدهای تولید آهن و فولاد در سطح منطقه گل گهر …
  • در این شرایط جای شرکت های فناور و دانش بنیان در این صنعت به شدت خالی است.