معرفی بهترین کتابهای کودک و نوجوان ایرانی 7کتاب پرفروش و جذاب برای کودک و نوجوان

هنگام شب ماری از خواب بیدار شده و جنگ فندق شکن و شاه موش ها را می بیند. دروسلمایر از سرنوشت اندوه‌بار شاهزاده پیرلپات و افسون ملکه موش ‌ها میگوید. با حمله‌ی موش ها به خانه‌ ماری معلوم می شود فندق‌شکن در حقیقت یک شاهزاده افسون شده است و ملکه موش ها او را افسون کرده است. ماری به فندق‌شکن کمک میکند در مقابل ارتش موش ها بایستد و پیروز شود. ماری در این سرزمین پُر از رمز و راز، زیبا و قشنگ با شاهزاده ازدواج می کند. این داستان در بین بچه ها بسیار محبوب است و فیلم ها و کارتون های زیادی از آن ساخته شده است.

شعر کمک می‌کند تا کودک دریافت دیگری از محیط اطراف خود داشته باشد. روی هر چهار بخش زبان کودکان کار می‌کنند اما بیشتر تمرکزشان روی لغات است. مجموعه oxford phonics world به طور تخصصی در مورد یادگیری کودکان در حوزه لغات است. اين کتاب براي کودکان دو تا پنج سال تنظيم و طراحی شده که داراي 4 سطح است. این دوره‌ها درنهایت منجر به تقویت چهار مهارت زبانی کودکان می‌گردند.

ارائه کلیپ‌های صوتی، تصویری و همچنین فعالیت‌های سرگرم‌کننده روند یادگیری کودک را پیوسته پیش می‌برد. معلم می‌تواند از آن به‌عنوان روشی برای ارزیابی میزان یادگیری زبان‌آموزان یا به عبارت بهتر به‌عنوان آزمون پایان‌ترم استفاده کند. در این بخش مرور تمام مطالب آن درس به‌صورت جذاب و سرگرم‌کننده و از طریق بازی و نمایش ارائه می‌شود.

اما کتاب‌های مقوایی، پارچه‌ای و کتاب حمام، علاوه بر تقویت حس لامسه و نیز تمرین دست‌ورزی، برای ایجاد ارتباط بین کودک و کتاب بسیار مفید هستند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم، برای او کتاب‌هایی مانند کتاب پارچه‌ای دم‌ها تهیه کنید که دارای تصاویری باکیفیت و رنگ‌هایی پررنگ است و موجب تقویت قدرت بینایی او می‌شود. همچنین مزیت کتاب‌های پارچه‌ای این است که کودک ۳ ساله شما از لمس کردن صفحات نرم آن لذت می‌برد و قدرت حرکت دست و انگشتان او تقویت می‌شود. کتاب 365 قصه برای شب های سال از نوشته‌های خانم مژگان شیخی است. همان‌طور که از نام کتاب پیداست این کتاب 365 قصه را در دل خود جای داده و از تصاویر جذابی نیز سود می‌برد.

کتاب داستا‌ن‌های فیلی و فیگی 9: نرو دیگه!

اين کتاب‌ها با بهره‌گیری از تمرین‌های تصويري و فعالیت‌های هنري و کاردستي به کودکان فرصتي براي فعالیت‌های اجتماعي و خلاقیت را ایجاد می‌کند. این مجموعه از سطح Starter برای زبان‌آموزانی که در مراحل اولیه یادگیری زبان انگلیسی هستند شروع می‌شود و تا کتاب Super Minds 6 که مقاطع بالاتر هست ادامه دارد. این مجموعه که متعلق به لهجه بریتیش است به‌گونه‌ای طراحی‌شده تا زبان آموزان خردسال بتوانند از تمام پتانسیل خود برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنند. بخش‌های کمک‌آموزشی جذاب (Cross-curricular) برای آشنایی کودک با محیط اطراف خود و علوم مرتبط درسی وجود دارد. اين مجموعه يکی از بهترين و کامل‌ترین دوره‌های آموزش زبان انگليسي است که تمام مطالب موردنیاز براي تدريس را در اختيار مدرس قرار می‌دهد. همچنین داستان‌های متحرک و پویا در Little Books وجود دارد که به واسطه آن‌ها محیط آموزش را برای زبان‌آموزان کوچک، جذاب‌تر می‌کند.

نویسندگان داستان‌های طنز برای بچه‌ها معمولاً سعی می‌کنند یک مفهوم تربیتی را با بیان خنده‌دار به بچه‌ها آموزش بدهند. کتاب‌های مقوایی، کتاب‌های پارچه‌ای یا کتاب‌های حمام برای کتاب نوزاد و نوپا – از تولد تا یک سالگی مناسب هستند. در این سن مهارت‌های ریز حرکتی در کودکان هنوز کامل نشده است، بنابراین کارهایی مثل ورق زدن کتاب برای‌شان سخت است و ممکن است صفحات کتاب را پاره کنند.

معرفی بهترین کتابهای کودک و نوجوان ایرانی 7کتاب پرفروش و جذاب برای کودک و نوجوان

خوشبختانه در ایران کتاب‌های متنوع و جالبی در زمینه داستان کودک کار شده است و آثار ترجمه متنوعی نیز وجود دارد که ما در این مطلب به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. با این حال اگر شما هم کتاب خوبی چه در زمینه کتاب های ترجمه شده یا کتاب های تالیف شده ایرانی و همینطور کتاب انگیزشی برای کودکان می‌شناسید، خوشحال می‌شویم تا به ما نیز آنها را معرفی کنید. کتابخانه بین‌المللی مونیخ در سال ۱۹۹۹ میلادی، داستان مربای شیرین هوشنگ مرادی کرمانی را به‌عنوان کتاب سال انتخاب کرد که این مسئله خود نشان از گران‌بها بودن این دانلود کتاب از فراکتاب کتاب داستان دارد. مربای شیرین روایت پسربچه‌ای به نام جلال است که یک شیشه مربا خریده اما هر چه تلاش می‌کند نمی‌تواند در آن را باز کند. او از مادر، همسایه‌ها و اهالی محلشان نیز کمک می‌گیرد تا بتواند این کار را انجام دهد اما متأسفانه هیچ‌کس قادر به باز کردن در مربای شیرین نیست.

معرفی بهترین کتاب های کودکانه | کتاب های ایرانی و خارجی

با خرید بهترین کتاب‌های پیش دبستانی و کتاب‌های آماده سازی کودکان برای ورود به پیش دبستانی کودکان را برای ورود به یک دنیای جدید آماده خواهید کرد. کتاب آماده سازی کودکان برای ورود به پیش دبستانی اثر کارن کوئین با ترجمه دکتر احمد عابدی یک کتاب کامل و بی‌نظیر برای آشنایی کودکان با فضای پیش دبستان است. انتخاب کتاب و موضوع مناسب برای کودکان در این سن بسیار موضوع مهم و حساسی است.

خواندن این کتاب برای پسربچه های دبستانی میتواند فوق العاده هیجان انگیز باشد، همراهی پدران با کودکان در خواندن این کتاب میتواند در تقویت ارتباط آنها تاثیرگذار باشد. آقای روباه گاه و بیگاه برای تامین غذای خانواده اش از سه مزرعه دار به نام های بوگیس، بونس و بین که آدم های بدی هستند غذا میدزدد. این سه مزرعه دار همه کاری میکنند تا آقای روباه را به دام بیندازند اما موفق نمیشوند، تا اینکه شبی آقای روباه و خانواده اش را در لانه شان حبس میکنند، اما آقای روباه و خانواده اش به همراهی خانواده ی گورکن نقشه های جالبی در سر دارند…

معرفی ۳ سایت برتر خرید آنلاین کتاب کودک (راهنمای کامل والدین)

موضوعات کتاب و وقایع آن می‌توانند در روند تشکیل شخصیت کودکان تاثیرگذار باشند. اگر می‌خواهید با 5 تا از بهترین کتاب‌های کودکان در سنین 3 تا 4 سال آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. کتاب‌های داستان می‌توانند به عنوان منابع کمک آموزشی یا کتاب اصلی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان استفاده شوند.

  • کتاب های رولد دال در دسته بندی سنی خاصی قرار نمیگیرد، از کودکان پنج، شش ساله تا نوجوانان و حتی بزرگسالان بدون شک از خواندن کتاب های او لذت خواهند برد.
  • کتاب ها باید به گونه ای باشند که بتوانند مهارت های فردی و اجتماعی کودکان را تقویت کرده و دوست یابی، همکاری، مشارکت و پذیرش تفاوت های فردی و مهارت های حل مساله و …
  • در فاصله دسامبر 1934 و دسامبر 1937 نزدیک به 157 طرح از داستان‌های پدر و پسر هفتگی در مجله مصور برلین منتشر شدند و بسیار محبوب شده و مورد پسند همگان قرار گرفت.
  • شعرهای کودکانه، تصاویر متحرک و داستان‌های جذاب برای کودکان در این مرحله می‌تواند به رشد مهارت خواندن او کمک کند.
  • برخی از خردسالان به غذا خوردن علاقه‌ای ندارند یا عادت‌های غذایی نامناسبی دارند اما با خواندن این کتاب و تماشای تصاویر آن می‌توانند اشتیاق به غذا خوردن پیدا کنند.
  • در سال‌های دبستان زمانی که کودکان خواندن و نوشتن را می‌آموزند، خواندن کتاب‌های داستان می‌تواند بیشتر به تقویت این مهارت‌ها کمک کند.