نهال آلو بخارا سیاه باغبان زوارق | nahalfa

فرق میان نهال آلو زود بازده و دیر بازده در مدت زمان بازدهی آن‌ها پس از کاشت نهال است، به گونه‌ای که نهال‌های زودبازده آلو در سال اول کاشت به بار می‌نشینند حتی اگر به میزان کم باشد اما گونه‌های دیر بازده با گذشت دو یا سه سال از زمان کاشت به بار خواهند نشست. برخی ارقام نهال آلو به اصطلاح رایج باغداران و کشاورزان زودبازده می‌باشند، این ارقام دو حالت دارند‌؛ یا از همان ابتدا نژاد و نوع زود بازده داشته‌اند و یا از ارقام اصلاح شده و ژنونیپ پیوندی هستند که تبدیل به گونه‌های زود بازده‌ای شده اند‌. برای احداث باغ آلو باید تمهیدات ویژه‌ای را ترتیب دهید و تمامیی بستر‌های لازم را فراهم آورید، برای مثال می‌توانید علف‌های هرز را جمع آوری کنید و یا اگر خاک نیاز به غنی سازی با مواد آلی و معدنی دارد می‌توانید نیاز‌های آن را به وسیله کود دهی برطرف کنید.

خرید نهال آلو هاوران (HAVRAN)

این میوه کم کالری غنی از فیبر و ویتامین‌های نوع k,d,c و … هستند، مواد معدنی همچون پتاسیم، منیزیم و مس نیز از جمله املاح درون این میوه می‌باشد، بسیاری از متخصصان و پزشکان تغذیه به افراد دیابتی توصیه می‌کنند که مصرف آلو را افزایش دهند زیرا این میوه کاهنده طبیعی قند خون می‌باشد. آلو قرمز نیز از جمله میوه‌هایی است که به دلیل دارا بودن آنتی اکسیدان‌های ویژه، کاهنده فشار خون و باز کننده عروق گرفته قلبی می‌باشد. برای شناسایی یک نهال آلو خوب بهتر است در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به شناسایی فاکتور‌های مهم نهال خوب بپردازیم. این ارقام معمولا باردهی دیرتری نسبت به انواع دیگر دارند.

نهال پس از گذراندن دوره سرد قادر به تحمل دمای 40 درجه سانتیگراد است. وزن میوه آلو بلک استار بین 15 تا 20 گرم است. نهال آلو بلک استار با ماندگاری 25 سال دارای طول عمر متوسطی در بین سایر ارقام می باشد. نهال آلو بلک استار باید هر 10 روز یکبار آبیاری شود. بنابراین می توان آن را در مناطق سردسیر و یا با احتمال سرمای اواخر بهار کاشت.

نهال این آلو در مقابل سرمای زیر 7 درجه مقاوم است. نهال جوان به میزان آبیاری بیشتری نیاز دارد. اما درخت آلو شابلون بالغ به دلیل رشد گسترده ریشه‌ها، قادر به جذب آب از اعماق زمین است به همین دلیل نیاز آبی کمتری دارد.

آیا نهال آلو رو می‌توان در باغچه کاشت؟

برای کاشت آلو ، نهال های پیوندی با ارتفاع حداقل 70 سانتی متر و قطر 15 میلی متر توصیه می نهال فا شود. برای اصلاح pH خاک (ایده آل pH 6 است) ، باید 90 روز قبل از کاشت نهال آلو از آهک استفاده شود. یکی دیگر از اقدامات ضروری برای موفقیت در تولید آلو ، استفاده از کود نیتروژن هر دو ماه در اولین سال پس از جوانه زدن درخت آلو است. در فاز زمستانی درخت آلو ، هنگامی که درخت میوه برگ های خود را از دست می دهد. ارتفاع درختان آلو با تنه های ضخیم متوسط ​​می تواند از 6 تا 10 متر برسد. این گیاه بسیار قوی و پربار است ، میوه ها هنگام رسیدن شیرین هستند.

  • این درخت زود رس بوده و در مرداد ماه می توان میوه های آنرا برداشت نمود.
  • اما خاک های رسی به دلیل اینکه آب توان عبور کمتری در خاک دارد باید فواصل آبیاری بیشتر باشد.
  • زمان رسیدن آلو سانتارزا تیر تا مردادماه است و طعمی شیرین و مطلوب دارد.
  • به تدریج سایر کشورهای آسیایی از جمله ایران نیز به پرورش این گونه علاقه مند شدند.
  • بسیاری از باغداران این نهال ها را خریداری می کنند زیرا عمر اقتصادی بالایی دارند.
نهال آلو بخارا سیاه باغبان زوارق | nahalfa