راهنمای خرید لپ تاپ در هر بازه قیمتی ویژه 1401 توشه | behtarin-laptop

راهنمای خرید لپ تاپ در هر بازه قیمتی ویژه 1401 توشه | behtarin-laptop صفحه نمایش این مدل 15.6 اینچی است و دارای حافظه داخلی 1 ترابایتی است. پردازنده مرکزی این مدل همان Celeron N4020 است با این تفاوت که فرکانس 2.8 گیگاهرتزی دارد. درست است که این مدل حافظه داخلی 1 ترابایتی دارد اما مدل قبلی به دلیل دارا بودن حافظه SSD قطعا از سرعت بالاتری برخوردار است. اگر بخواهیم برای این موضوع مثالی بزنیم، باید دانشجویی را یادآور شویم که هنوز مدرک تحصیلی خود را نگرفته و تصمیم دارد تا لپ تاپی جدید بخرد. شاید وسوسه کننده باشد که با توجه به مشخصات لپ تاپ خوب دانشجویی خرید کند، اما این یک اشتباه بزرگ است. مهمترین کار، خرید یک لپ تاپ است که به درد روزهای بعد از دانشگاه و همچنین شغل آینده‌اش بخورد.

نکات مهم راهنمای خرید لپ تاپ 1401

با وجود اینکه که کمپانی ایسوس معروف‌ترین برند در دنیای کامپیوترهای شخصی نیست، امّا لپ‌تاپ‌های ا… رابط کاربری سیستم عامل کروم بسیار شبیه به منوی برنامه‌ی ویندوز است، امّا برنامه‌ی اصلی که استفاده می‌کنید مرورگر کروم است. بسیاری از برنامه‌های وب “web apps” که استفاده می کنید به خصوص آفلاین کار نمی کنند که این نکته منفی است. با این حال، با تغییر چندین کروم بوک از جمله گوگل پیکسل بوک با رتبه بالا ، اکنون می توانید برنامه های را اجرا کنید.

Core i7 یک مدل بالاتر از Core i5 است و مدل‌هایی با اعدادی که HQ یا K تمام می‌شوند، میزان مصرف بیشتری دارند و دارای چهار هسته هستند که در نتیجه بازی‌ها را می‌توان با آن‌ها به شکل روان‌تری انجام داد و عملکرد بهتری نیز دارند. همچنین Core i7 سری Y نیز وجود دارد که میزان عملکرد و برق مصرفی کمتری دارند. به دنبال پردازنده‌هایی باشید که در مدل آن‌ها عدد 12 وجود دارد، زیرا آن‌ها بخشی از جدیدترین مدل‌های نسل دوازدهم اینتل هستند و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

لپ تاپ گیمینگ ایسر مدل Predator Helios 300 PH315

به شدت به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر محدودیت بودجه ندارید، حتی به خرید لپ تاپ زیر 10 ملیون فکر هم نکنید، اما اگر به ناچار مجبور به خرید لپ تاپی با قیمت حداکثر 10 ملیون دارید، لپ تاپ Asus E410 می‌تواند انتخاب خوبی بهترین لپ تاپ گیمینگ باشد. بهترین لپ تاپ لنوو ارزان قیمت ترین و بهترین لپ تاپ این لیست و البته بهترین و جدیدترین نسل لپ تاپ لنوو ، Ideapad L340 mr است که 2.1 کیلوگرم وزن دارد و به پردازنده نسل جدید AMD Ryzen 5 مجهز شده است. پردازنده این لپ تاپ 4 مگ کش بوده، 12 گیگابایت رم DDR4 روی لپ تاپ قرار دارد و به یک هارد 1 ترابایت و یک هارد SSD دویست و پنجاه و شش مگابایت مجهز شده است. تولید محتوا بیشتر نیاز به مهارت در فتوشاپ ، پریمیر ، ایلاستریتور و گاهی افترافکت داره . برای اینکار شما بهتره یک لپ تاپ با ۱۶ گیگابایت رم ، کارت گرافیک ۴ گیگابایتی ، پردازنده Core i5 سری H از نسل جدید یا بالاتر و همچنین SSD روی لپ تاپ خود داشته باشید . اگه لپ تاپی با این مشخصات داشته باشید یا خرید کنید تا چند سال آینده نیاز به ارتقا یا خرید جدیدی نخواهید داشت.

  • نمایشگری که رزولوشن آن بالا است اما نیازی نیست در نمایش رنگ ها دقیق باشد.
  • اما اگر می‌خواهید لپ‌تاپ شما برای انجام کارهای گرافیکی، از رم لپ‌تاپ استفاده نکند و همچنان کار گرافیکی سنگینی انجام نمی‌دهید، گرافیک‌های سری MX شرکت Nvidia Geforce و یا سری R شرکت AMD Radeon برای شما کفایت می‌کند.
  • رفرش تایم یا همان نرخ تازه سازی تصویر در این لپ تاپ ۳۶۰ هرتز بوده که لذت تماشای تصاویر بدون پارگی را دو چندان می‌کند.
  • ۸ گیگابایت حافظه رم DDR 4 قابل ارتقا، ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD از نوع M.2 و همچنین کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 با حجم ۴ گیگابایت از نوع GDDR6، این لپ‌تاپ را از لحاظ سخت‌افزاری در رده قیمتی خود به انتخابی ممتاز تبدیل کرده است.
  • این روش را میتوانید برای مقایسه دو مدل کارت گرافیک نیز استفاده کنید.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار