دوره آموزش آرایش صورت آموزش گریم و میکاپ آموزشگاه هنرسرا-زیبایی

آرایش تیره بیشتر مناسب مهمانی‌هایی می‌باشد که در شب برگزار می‌شوند. استفاده از رنگ‌های روشن در پوست باعث برجسته شدن خطوط و جایِ لکه‌ها می‌شود. محوکردن درست کرم پودر را فراموش نکنید و دقت کنید که از کرم پودر روی گردن و گوش‌های خود نیز بزنید تا تفاوت رنگ بین گوش، گردن و صورتتان وجود نداشته باشد. بعد از انتخاب محصول مناسب باید به ابزار اعمال آن روی پوست خود توجه کنید. بعضی خانوم‌ها ترجیح می‌دهند از انگشت خود استفاده کنند در حالی که بقیه ترجیح می‌دهند از ابزارهای آرایشی مانند برس و اسفنج استفاده کنند. اگر به دنبال این هستید که آرایش شما یک لایه‌ی سبک به نظر برسد بهتر است از انگشتان خود استفاده استفاده کنید.

می توانید خط چشم را پایین چشم هم بکشید و این بستگی به سبک آرایش دارد. رژ گونه پس از اتمام مجله خبری میکاپ شما و در آخرین مرحله انجام می شود چون به عنوان آخرین حرکت آرایشی به بقیه آرایش های صورت شما هارمونی (هماهنگی) می دهد. هر چه رژ گونه شما تیره تر باشد مصنوعی تر به نظر خواهد رسید. رژگونه چیزی است که شما نباید آنرا با چیز دیگری ترکیب کنید. فرم ژل و کرم رژ گونه ها ماندگاری بیشتری در طی روز دارند و ظاهری بشاش و با طراوت به صورت می دهد.

قدم دوم: زیرسازی پوست برای یک آرایش طبیعی و ملایم روزانه

در صورتی که تمایل دارید میکاپ رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش آرایش صورت آموزشگاه دترلند شرکت کنید. برای سایه زدن می توانید از براش های مخصوص سایه چشم استفاده کنید. از محل رویش مژه‌ها شروع کنید و رنگ را به سمت اطراف پخش کنید. سایه را با کمک براش محو کنید تا حاشیه‌ی آن خط نیافتد و کاملا اطراف آن محو و یکدست شود.

  • آرایش ترمیمی بر اثر تکرار بهتر میشود چون تکرار این آرایش باعث میشود که متوجه شویم که چگونه باید اعضای صورت را با استفاده از رنگهای متضاد کامل نشان دهیم.
  • در هر نوع آرایشی، ابروها بسیار مهم هستند و باید ظاهر مرتب و طبیعی به آن­ها بخشید.
  • در نتیجه، احتمال جوش زدن، ایجاد لک و چین و چروک پوست، بیشتر می‌شود.
  • رژگونه چیزی است که شما نباید آنرا با چیز دیگری ترکیب کنید.
  • دقت کنید که یک ارایش ساده برای اینکه خوب روی صورت شما بنشیند، نیاز به پوست و صورت شفاف دارد.
علاوه بر این استفاده از پرایمر بسیاری از مشکلات مربوط به سایه زدن را حل می‌کند. هدف استفاده از کانسیلر در آموزش آرایش صورت این است که تمام قرمزی‌ها، جوش‌ها و همچنین تیرگی دور چشم پوشانده شود. برای اینکه تیرگی دور چشم را با کانسیلر مخفی کنید، از کانسیلری که یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست است کمک بگیرید و آن را به صورت دو مثلث کوچک برعکس زیر چشم‌های‌تان بزنید. علاوه بر این قسمت پایین پل بینی، چانه، وسط پیشانی و بالای لب بالایی‌تان را هم کانسیلر بزنید.

اگر می‌خواهید پوست و چشمان شما عالی و بی‌نقص برسد، استفاده از کانسیلر گزینۀ بسیار مناسبی است. کانتورینگ به بخش هایی از صورت عمق می دهد بنابراین عملکردش به نوعی برعکس هایلایتر است. برای بخش هایی از صورت که می خواهید عمیق تر به نظر برسد مثلا زیر گونه ها، اطراف پیشانی، زیر خط فک، اطراف بینی را کانتوره کنید. اگر پیشانی بلندی دارید و این حالت برایتان ناخوشایند است می توانید با کانتوره کردن و اضافه کردن رنگ تیره به موها و اطراف پیشانی، صورتی بلندتر و باریک تر را به تصویر بکشید. برای پاک کردن آرایش می توانید از یک پد مرطوب یا پاک کننده های آرایشی و حتی روغن بچه استفاده کنید.

نکاتی که هنگام خرید لوازم آرایش باید بدانید!

همانقدر که پاک کردن صورت پیش از آرایش مهم است، شستشوی آن در پایان روز هم اهمیت دارد. خوابیدن با پوست مملو از آرایش موجب می شود که منافذ پوست بسته شده و تنفس پوستی به خوبی انجام نشود. در نتیجه پس از مدتی پوست با انواع عوارض مانند چین و چروک، لک و جوشهای چرکی و زیر پوستی درگیر خواهد شد. با استفاده از پرایمر و بالم لب باید لب‌های خود را نرم و یکدست کنید. این کار باعث می‌شود که رژلب روی لب‌های شما مدت بیشتری دوام داشته باشد و زنده‌تر به نظر برسد. علاوه بر این، پرایمر و بالم لب باعث می‌شود که لب‌هایتان نرم‌تر باشند.

بعضی از خانم‌ها که ابروهای نازک و کم پشتی دارند برای اینکه ابروهای کشیده و پرپشتی داشته باشند از مدادها‌ی ابرو استفاده می‌کنند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه ابروهایتان غیرطبیعی به نظر نرسد، از سایه ابرو با قلم سرکج باریک استفاده کنید. همیشه این سوال برایمان پیش می‌آید که اول از کرم پودر استفاده کنیم یا از کانسیلر؟ برای پوشانندگی عالی بهتر است اول از کرم پودر استفاده کنیم و بعد از کانسیلر. اغلب خانم‌ها از دهه دوم زندگی خود، ساعت‌ها برای آرایش صورت وقت خود را جلوی آینه می‌گذرانند و بیشتر اوقات به نتیجه دلخواه خود نیز نمی‌رسند چون اکثرا نکات مهمی را در نحوه آرایش کردن رعایت نمی‌کنند.

در این میکاپ، آرایش چشم و لب کاملاً با هم در ارتباط هستند و در واقع در صورت غلیظ بودن آرایش لب، آرایش چشم روشن و لایت انتخاب خواهد شد و برای آرایش لب ملایم نیز آرایش بیشتری برای چشم در نظر گرفته می­شود. با استفاده از فرچه مخصوص رژگونه، نواحی گونه را تا خط گوش ها رژگونه بزنید. همیشه قبلا استفاده، فرچه به تکان دهید تا پودر اضافه آن برید و رژ گونه بیش از حد پررنگ نشود. هیچگاه در نواحی گیجگاه، چانه، بینی، یا پیشانی از رژ گونه استفاده نکنید، چون باعث می شود پوست ناهموار و ناجود دیده شود. معمولا روشن ترین رنگ به انتهای پلک و لبه ی ابروها زده می شود.